Żyrardowska apteka przy ul. 1 Maja 50 funkcjonuje nieprzerwanie w jednym miejscu od 140 lat. Meble, pozostające na jej wyposażeniu od 1886 r...

wtorek, 26 września 2023

Pola Chwały w Niepołomicach 2023

Pola Chwały są największą imprezą dla rekonstruktorów w Małopolsce. Biorą w niej udział odtwórcy historyczni z całej Polski i z zagranicy, co stanowi o jej wyjątkowości.


Osobiście wzięłam udział w wydarzeniu już po raz drugi. Można było spotkać mnie w roli czeskiej policjantki :) Polowe umundurowanie okazało się bardzo praktyczne. Albowiem sobotnia pogoda nie dopisywała i przez większość czasu padał umiarkowany deszcz lub mżawka. Dodam, że mimo to wydarzenie odwiedziło kilka tysięcy osób. Wielu rekonstruktorów pozostawało w swych dioramach, niekiedy walcząc z przeciekającymi namiotami, jeżeli chodzi o odtwórców np. epoki średniowiecza.

W niedzielę niestety rozpadało się już na dobre. Z tego powodu a także z przyczyn niezależnych ode mnie nie wzięłam udziału w paradzie ani też jej nie oglądałam. Wyraźnie też było niewielu zwiedzających. Mam jednak nadzieję, że fotografie, które zamieszczę poniżej, zachęcą Was, drodzy czytelnicy, do zwiedzania Pól Chwały w przyszłym roku. Naprawdę warto.




Policyjny areszt, na drugim planie pancerz używany przez Policję Państwową w dwudziestoleciu międzywojennym

 


Żołnierz japoński ;)

 





 











Pokaz szermierki






Najmłodszy uczestnik wydarzenia "woził się" w oryginalnym wózku dziecięcym z lat 80. "Liberta" i ubrankach z lat 70.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz